dissabte, 26 de març del 2011

Sant Privat d'en Bas - Salt de Sallent - Sant privat d'en Bas ( 1 dia )

La ruta circular fins el Salt de Sallent de Bas, la dividirem en dues parts; fins la base del salt es accesible per tothom fins i tot per families em nens, en canvi el segon tram de dura pujada és de més dificultat tot i que em precaució també és pot acabar completan:

PRIMER TRAM :

- La ruta comença a la zona de pícnic que hi ha al últim punt de la vall del sallent, on hi ha una zona d'aparcament per a vehicles, iniciem el camí per la pista que es a la part superior a la zona de pícnic, seguint en direcció al rierol que ens va seguint pel nostre costat dret. La pista supera un trencall on podem veure una indicació camí del salt. Arribem a un punt al cap d'uns 10 minuts on la pista s'acaba i és un camí que no deixarem en cap moment fins arribar al peu del salt.

- Superant uns quants rierols i boscos de freixes i faigs, que ens permeten accedir al cap d'uns 30 minuts a la base del Salt de Sallent, un dels més bonics de la vall d'en Bas i de tota la Garrotxa. Més de 80 metres de salt d'aigua que és precipiten al buit. Un cop arribem a la part dreta del salt just despres de atravessar la part inferior, es el cami de les escales, que ens permetra accedir a la part superior del balcó format pel Salt i els cingles.

SEGON TRAM:

- El camí es força de pujada, ja que s'han de salvar uns 100 metres de desnivell, i despres de superar un parell de zones on s'hi han acondicionat unes cordes per facilitar un ascenció que si hi ha aigua dels torrents pot ocasionar algun problema, peró tot i així és accesible amb certa facilitat, fins al final; superant un balcó que fa de mirador natural del magnific salt que ens queda a l'esquena en l'ascenció. Un cop a la part superior del cingle, arribem al llit superior del rierol del Sallent, que avoca les aigües avall del cingle, és un lloc perfecte que ens permet agafar forçes per seguir, fins aquest punt portem poc més d'una hora i mitja de camí. Podem seguir fins al mirador que hi ha de nou a la banda esquerra del salt vist des de la vall. És un lloc perfecte per fer unes quantes fotografies del magnific salt d'aigua, amb tota la vista del cingle. Ara seguirem el camí de mules per la banda dreta de salt si el mirem des de la vall però si el mirem des de la nostra posició ara el deixarem de veure en tot moment i restarà a la nostra banda esquerra.

- Seguim el camí cap al Puigsacalm peró en un punt determinat prenem el corriol que comença a baixar a la banda esquerra en direcció a la vall del sallent just a la zona de l'area de pícnic. Despres d'una estona superem un rierol i pasem per unes quantes zones molt boscoses on destaca sobre nostre en una corba del camí la figura imponent del indi que ens vigilarà fins al final del camí, aquí es calculen unes 3 hores gairabé amb un descans ja sumat. Per últim el camí acaba per un tall de pista que deixem a un revolt amb un descens rapid a la zona d'inici del recorregut.

- Podem aprofitar la tarda que resta per visitar la plaça de la petia població de la Sant Privat d'en Bas, on destaca l'esglesia. Despres destaca la població del Mallol on també ens podem aturar a visitar el turó, vila medieval de la vall.

La ruta en definitva és perfecta i accesible per a tothom amb prudencia tot vigilant les altures que poden ser considerables sobretot en "el cami de les escales" durant la pujada.

Per convencer a dur a terme la ruta :

• Salt de Sallent, perfecte vista desde el peu de salt, del mirador de les escales i sobretot desde el prat superior a la seva banda esquerra, on hi ha la millor vista.

• Zones de descans perfectes, al principi de la ruta i el final pel fet de ser circular

• El camí de baixada deixa entreveure el cami de mules antic, tot contemplant la roca de l'indi.

La ruta és perfecte dur-la a terme despres d'unes pluges forsa abundants, ja que el salt portarà molta aigua, i la ruta és molt agradable.